Tungt

Nu är det riktigt tungt att jogga. Riktigt tungt. Det känns som att jag kämpar för att ens komma upp till 3 Km.

Visst har jag kämpat för att jogga fortare, och det säger ju sig självt att man tar slut tidigare då.

Men den största boven till att jag står still och trampar och ev även tagit ett steg tillbaka är nog att jag är så rackarns trött. Eftersom att jag aldrig får sova.

Idag har Emma och Tom varit här, och jag har legat och vilat hela dagen. Hela dagen i soffan. Aptrött. Sovit, pimplat kaffe, sovit, ätit, vilat, och Tagit igen den sömn jag missade i natt typ.

Tyvärr skapar min sömnbrist irritation. Min toleransnivå ligger ungefär på noll. Därför var det lite dumt av mig att följa med till affären. Just pga att jag vet hur Ludvig beter sig i en affär. Dvs riktigt illa. Och jag blev vansinnig. Tyvärr. Men så är det.

Jag kände att jag behövde lite humörhöjande i form av endorfinpåslag, men egentligen fanns ingen ork till Jogg.. Så att jag ens orkade ut överhuvudtaget är ett plus. Att det blev 4 km
Istället för 3 är också ett plus.

Sen att jag träffade stackars Carro i affären när jag var grinig var hennes förlust, (eller vinst så här i efterhand kanske eftersom att jag tvingade med henne på jogg) hon förstod nog direkt vad jag ville när jag ringde henne 10 minuter efter vi setts i affären. Sen undrade hon varför hon svarade i telefon alls :) men nu är vi ny sprungna, svetten har runnit klart och jag ska hoppa in duschen och relaxa.
Jag är så trött. Så sjukt trött. Men ändå nöjd.

Och det här kortet kommer bli mitt peppkort. Det där arslet ska bort!! Ibland är det nyttigt att se saker (kroppsdelar) från en ny vinkel...






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback