Tidig morgon

Först håller Agnes låda på natten sen blir det enUpp och ner morgon.

Jag trodde knappt mina ögon när jag tittade på klockan och konstaterade att klockan var 5 och det fanns 5 vakna barn i min lägenhet. Jag fick lite smått panik och blev lite smått hysteriskt. De två stora fick lov att somna om tillsammans.
Den minsta var i v-rummet med Micke, Ludvig hamnade hos mig tills han hade sparkat på mig i en kvart. Då blev hsn portad från min säng sen bytte vi plats på Agnes och Ludvig. Leo somnade om i Ludvigs rum och Agnes somnade i min famn i sovrummet och Ludvig sov skavfötters Micke i soffan.

Ja ni hör ju själva hur rörigt det låter. Då kan ju ni (som känner mig) tänka er hur rörigt det var i inne i mitt huvud.

Sen när klockan ringde, då ville ingen gå upp minsann. Förbaskade skolplikt tänkte jag... Vi som hade kunnat få sovmorgon länge idag :o)
Men det flöt ärligt talat på bra med att få på fyra barn kläder, föda dem, borsta tänder, och sedan skicka 50% av dem till skolan.

Micke och jag har sovit i omgångar på förmiddagen . Han först. Sen jag. Hoppas jag klarar mig till kvällen nu. Jag ser ff i kors... Men vad hjälper det? Stå ut Simone, stå ut. Plötsligt vänder det...






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback