Lördag hos Nyberg/Hammarbäck

Lördag igen. Veckorna bara rullar på. Är det bara jag som tycker att tiden går så himla fort? Nu är det höstlov för grabbarna nästa vecka. En hel vecka från Skola och Förskola. Själv har jag ledigt på Tisdag. Jag vet inte om vi ska hitta på något eller stanna hemma och ta det lugnt. Det kommer fler höstlov. Vi får se.
 
Ingen löpning för fröken Nyberg idag. Det låter ju löjligt, men jag har fått ont i vänster stortå. Det har egentligen gjort ont i flera veckor, men bara när jag vickar på den. Fast sedan jag börjat jobba, och gått på den hela dagarna, så gör det allt mer ont. Säkert nån inflammation eller så. Men jag avvaktar löpträning, och tar det lugnt, och svullar och så där istället.
 
 
Nu är det kväll, jag är nyäten, och det blev tillslut  en god middag!
Micke må vara kanonbra tillgång i köket. Men när man ger sig på svåra grejjer får man räkna med lite motstånd. Han blir så himla ARG när det inte går som han vill... 
 
Tillslut blev det en kalvfilé med klyftpotatis, och  hemgjord choronsås kalvfondssky. Toppad med sparris. Rött vin i glasen. 
 
Efter viss osämja i systemen våra, så verkar det tillslut trots allt bli en bra kväll. 
 
vänster sida av köket...
 
 
 
Höger sida av köket....
 
 
och vet ni va han säger nu? att det HÄR ÄR MITT FEL!!! :)




» Lina

Åhh, det där vinet är så himla gott! Och maten såg inte dum ut den heller... mmm!!

Svar: Ja det var jättegott :)
Simone

2012-10-27 // 23:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback