Lite smått trött på sömnlösa nätter

Nu ska jag tydligen gå upp.. Kl är 6.45 och det Trots att jag knappt somnat än.

Agnes har varit vaken sen halv sex, med Micke. Nu drog han till jobbet... Ludvig sover i sin säng...

Hon åker runt i sin gåstol och river ner grejer från bord och bokhylla. Hon är verkligen hur glad som helst. Inga bekymmer där inte. Trots att hon har vaknat flera ggr i natt och sovit med halva ögat öppet, precis som sin mamma. Och även om jag är sur och trött pga sömnbrist kan jag inte låta bli att le när hon ler åt mig. Det är kärlek det.

Dagen kommer bli en ren pina. Igår trodde jag att jag blivit sjuk... Men så här med facit i hand så var jag inte sjuk, utan bara trött... Jag somnade i soffan under tiden jag hade gäster.. Det låter socialt och trevligt va?

I förrgår natt sov hon hela natten. Igår natt vaknade hon kanske 10 ggr. I natt kanske 4... I natt var liksom inte Agnes det största problemet, utan jag själv.

Vi gick och la oss efter kl 22... Men kunde inte somna trots att mina ögon gick i kors..snacka om att inte kunna överlista sig själv på det psykiska planet.

Är det nån, och jag är verkligen desperat, som har nån id'e hur vi ska få Agnes att sova hela natten?

Vi har hittills provat:
- Att ge välling som är lite tjockare än ersättning/bröstmjölk som sista kvällsmål
- Vi har låtit henne somnat själv i sin egen säng (5min metoden, men det har aldrig gått 5minuter då hon är duktig och somnar tryggt av sig själv utan att grina alls)
- Låtit henne ligga kvar i sin säng och somna om på natten när hon vaknat
- Prövat ge välling på natten när hon vaknat. (men har slutat med det då det inte hjälpte, då hon vaknade ändå plus att hon nu är över 6 månader och följer sin viktkurva så bra att kroppen hennes inte kräver nattmål)
- Vi har kortat ner hennes sovtider på dagen, från 4 ggr till 2-3 ggr, och även kortat ner sovlängden från 2-3 timmar till 1 timma.
-gett alvedon (det hjälpte sist, men jag kan väl inte ge Alvedon varje kväll, vem vet när tänderna kommer ploppa fram på riktigt? Nu går vi ju bara och tror att de ska komma i natt eller i morgon eller igår och har så trott i iaf 2 månader om inte mer. Hon gnäller ju inte på dagen, och vore det tänderna så borde hon väl lida på dagen också? )

Min hjärna funkar ungefär inte alls just nu. Saltet hamnar i kylskåpet i stället för kryddhyllan, ord och ting får helt nya namn. Micke har börjat lärt sig mitt fenomen, och förstår att han ska leta i kylskåpet när jag ropar att saltet mystiskt försvunnit även om jag haft det framför mig 2 minuter tidigare.

Tex "Agnes blöjor är slut så jag går och handlar ris" det finns liksom ingen logik what so ever i min tankeverksamhet.. Jag förvånas själv de gånger jag ens lägger märke till om jag säger fel. Oftast vet jag vad jag ska säga, men så kommer det ut ett helt annat ord...

Finns det nån vänlig mamma eller pappa där ute som kan dela med sig tips om att få barn att sova hela natten?
Jag är desperat!!!


Men här är hon mammas lilla skrolla. Glad och nöjd liten söt-nöt.

Sen tror jag bestämt att vi hälsar grattis till faster också, som fyller år idag. Grattis Sara!!





» Sara

Åh tack :)

2012-10-02 // 14:34:12

åh vad jobbigt med sömnbristen! Att minska dagssömnen var det första jag tänkte på, men det har ni ju redan gjort. Önskar jag hade bra råd. Kram

2012-10-03 // 07:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback