Lilla skruttan

Idag har vi haft service på lillan. Rensat mag och tarm systemet, och det via katrinplommon. Det behöver ju tömmas lite för att kunna fyllas på :)

Hon behöver även nån annan typ av rensning då hon fått lite feber, lite hosta och nummer 11 under näsan. Hoppas vi slipper krupp. Hon har varit lite gnällig under kvällen och varit lite av en knähund. En söt sådan.


Sen så har vi även putsat lite på utvecklingen. Bara från igår så har hon lärt sig nya saker.

Idag tog hon sina första två korrekta krypsteg. Tänk att man som mamma blir så glad så man står och hoppar och jublar! Heeey!

Sen lät jag henne ligga i vardagsrummet en kort stund när jag gick in till köket. När jag kom ut tillbaka så hade hon ställt sig på knä och hasat sig upp till stående på knä mot bordet, snott en tidning och gjort till molekyler och använde en del av den som tuggummi. Hon hade tuggat ihop den till en liten boll. Sen vägrade hon öppna munnen när jag skulle försöka få ut den. Allt med glimten i ögat. När hon från början fick syn på mig så såg man direkt att hon var skyldig för hon började asgarva och la sig ner som en säl och trodde att hon var på väg att rymma/krypa bort, fast att hon i själva verket låg helt stilla och inte rörde sig en millimeter. Jag hann inte mer än att flytta bort henne gå ut till köket igen, sen var hon på plats vid bordet igen. Vår lilla Busa!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback