Intervallträning!

Det går verkligen FRAMÅT  med träningen nu... Jag förbättrar mig varje gång jag går ut. Idag körde jag intervall igen, men körde 8 rundor istället för 6 och fick tider som jag är riktigt nöjd med.. Sen känns det som att jag tog i rätt så bra idag, och ändå höll sig pulsen hyfsat lågt för att vara skapligt hög rent generellt. (Om man ser till min puls utgångsläge.)

 
Jag vet att jag borde tagga ner. Jag vet att kan få ont i tex knät, benhinneinflammation eller andra krämpor. Jag har sprungit väldigt mycket på sistone.. Men.. det blir som ett beroende och jag kan helt enkelt inte låta bli. Jag har lite känningar i knät, och nu ska jag nog ta det lugnt ända fram tills på lördag, då jag tänkte försöka ge mig på att springa en mil igen... Jag har ju klarat det förut, men målet nu är ju att vara minst 10 minuter snabbare, på samma distans.. och det är ju tveksamt om jag kommer fixa. Dock sprang jag väldigt långsamt när jag sprang milen. Jag hade nog både en och tre växlar till att kasta i, men jag behöll mitt långsamma tempo och därmed min kraft. Så frågan är hur fort jag kan springa utan att stupa?!
 
 
Spännande! På lördag vet vi ;)
Tack Till Nina För Barnvakt Idag!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback