Hur lång tid tills man blir rutinerad?

Hur lång tid tar det tills man kan springa snabbare? Hur länge ska det vara så här tungt? Det känns som att jag står still, eller rent utav tagit ett steg tillbaka. Mitt delmål är att springa 5 km på 30 minuter. Helst Under 30 minuter. 29,59 skulle vara helt okej.
Undra hur lång tid det kan ta att nå det målet för mig som är otränad?
Jag har joggat 2,5 månad nu.
 

Jag har ju inte direkt haft nån struktur på min löpning om man säger som så. Jag har varierat mig rätt så bra. Ena passet snabbjogg. Andra passet intervall. Tredje passet kanske jogga långt och långsamt. Ökar man så eller ska man helt enkelt köra samma runda och försöka satsa på snabbare tid? Det sista borde vara enklaste sättet att se om man förbättrar sig iaf.
 
Igår sprang jag sakta, i gyttja, lera och halt underlag och låg strax under 8min/km. I dag sprang jag på asfalt med en snitttid på 6,18 min/km. Det är stor skillnad på tid.
 
Jag skulle behöva lära mig att jogga bättre i skogen, men asfalt lockar tyvärr mera. Nä, jag måste träna mer på att springa i skogen. Men i morgon ska jag springa från sjukhuset och hem tror jag. Ja. SÅ får det bli. Det blir lite grus då iaf.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback