Ny dag nya tag

Runt 6 snåret vaknade jag upp med förrgårdagens mascara, med tung kropp och tandvärk, till fågelkvitter i form av två stora blåa, uppspända, glada ögon brevid mig. Jag talar om Agnes. Lilla BUSAN. Man kan inte bli annat än glad i hela kroppen när hon ler mot en.
 
En ipren, tre koppar kaffe och tre timmar senare känns det faktiskt riktigt bra. Min sinnesstämning är helt annan idag än i går som  var en riktig skitdag, Jag har varit subfebril, och kanske var det därför jag sov bort hela dagen igår, och dessutom hade jag ett riktigt taskigt humör. (tillsammans med övriga familjemedlemmar)
 
Subfebril-tandvärk-och ont i benet. Den här tandvärken efter tanddragningen har inte varit så rolig kanske. Tvångsbantat och kombinerat alvedon och ipren tre dagar. Tillslut blir man inte så glad. 
 
Nu efter iprenintag så känns det ju så bra att jag funderar på att ge mig ut på jogg... Kanske är det dumdristigt, med tanke på att jag inte är kry, men det skulle göra gott för själen tänker jag. Se på Anna tex. Hon gav sig minsann ut i går och sprang 2 mil.. Trots sitt ben... Och det gick ju bra. Det enda som händer är ju att man blir ännu mer halt efteråt. (jag hör själv hur det låter)
Men som jag har sagt förut, så blir det som ett gift. Man vill bara ha mer, man suktar efter den där enorfinkicken som är enorm för sinnesstämningen. Tänk vad lite träning kan göra med kropp och själ?
Vi får se hur jag gör, om jag är smart och stannar hemma, eller om jag kör en 5a i lagom lugnt tempo.
 
 
 
 
Jag måste fundera ut en plan hur jag ska få träningen att fungera. Jag har ju vissa mål som jag vill uppnå. Mina mål:
 
-Det ena och det främsta målet är att omfördela mitt fett på kroppen. Kanske förinta vissa delar av det helt. Eller iaf omfördela gravidkilona så att huden och fettet sätter sig på rätt plats igen.  Några kilo minus skadar mig inte, men jag har ingen press på att gå ner i vikt. Jag känner mig hyfstat nöjd ändå för tillfället. 
 
-Jag måste öka min kondition ytterligare. Jag har gjort stora framsteg och jag är ivrig att fortsätta att förbättra min kondition.
 
-Jag måste styrketräna. Jag märker att kroppen inte orkar hållas upp när jag springer långdistans. Jag får ont i ryggen och benen är som spagetti ibland. Därför måste Jag träna rygg och ben. Och då kan jag lika gärna träna hela kroppen, annars blir det ju tokigt :)
 
- Ett annat mål är att Jag ska springa något mil-lopp i sommar, som jag ska träna för. Gärna något lopp med flack bana  eftersom att jag är nybörjare och gärna i stockholm. Så att man kan äta och dricka något gott efteråt. (finns ju några ställen att välja på då menar jag) Gärna tar jag sällskap av nån som vill springa med mig! Ju fler ju roligare! Så vet ni nåt roligt lopp, så hojta till så kör vi!
 
-Kosten måste också ändras. Just nu är det alldeles för mycket skitmat. Mer grönsaker is the shit, tänkte jag. Om jag har rätt? Ingen aning. Men ska testa detta. Mindre potatis/ris/pasta och mer grönsaker. Det var Debbies idé ;)
Just nu ser man inga grönsaker på min tallrik.
 

Nu under vintern kan jag inte springa utomhus. Eftersom att mina luftrör stryper mig vid kyla, så har jag istället tänkt att jag ska träna inomhus 4 pass i veckan. 2 pass kondition och två pass styrka. Eller både styrka och kontidon 2 dagar och 2 dagar bara styrka. Va tror ni? Funderar även på att promenera i rask takt till jobbet vissa dagar i veckan. Hur ska jag kunna få tiden att räcka till?  

Jag ska nog komma på något...
 
Men nu till dagens problem. Springa eller vila.... Vi får väl se!
 
 
Nu är frågan.. Jogga eller inte jogga.
 




Träna kortdistans tycker jag är kul. Alltså man pinnar på i 2,5km så man får så bra tid som möjligt. Mitt mål är ner under 11min vilket är plättlätt på löpband men ej i spåret tyvärr. Där Hammar jag alltid runt 13min. Men personligen tycker jag det är roligare att springa fort och då får man verkligen upp pulsen:))

2012-11-18 // 15:50:30

Tandvärk + ipren + jogg = BIG no no combination känner jag och jag är INTE den som mesar över lite krämpor...

2012-11-18 // 15:53:28

Heja Simone! Klart vi ska springa millopp! Först 5 km vårrus i maj sen blir det ju tjejmilen såklart! Å-varvet finns med! Ät mer grönsaker nu! Kramar!

Svar: Tjemilen it is! Vart springer du vårruset. Västerås?
Simone

2012-11-18 // 16:15:33

Japp! I Västerås!

2012-11-19 // 22:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback