Långsam Jogg i 5 km...

...blev istället intervallträning. 8x3 min /1min vila. = 36 min aktivitet. Anna var med mig första 5 minutrarna, innan vi tappade bort varandra..

Haha, jag vet, det låter ju galet, men jag orkar inte gå in närmare på vad som hände. ;)

När vi sedan hittade varandra så hade hennes onda lår sagt ifrån ordentligt.

Både hon och jag var halv-halta när vi gick ut, och att då springa intervall kanske var det absolut dummast vi kunde göra med varsitt skadat ben.

Jag tänkte mer på att "va bra, då kan vi vila lite emellan" Men att man skulle ta ut sig mer än vanligt under själva löp-passet blundade jag för. Ända tills jag haltande sprang iväg mina första steg.

Jag klarade dock att slutföra, men nu behöver låret vila. Minst en vecka, kanske två.

Vi får se om det blir en promenad till jobbet i morgon bitti och sen styrketräning direkt efter jobbet. Så ser min plan ut iaf. Men jag är ju inte den som är så morgon pigg. I morgon bitti kommer jag hitta på alla möjliga ursäkter för att slippa promenera. Men jag ska försöka ha lite självdisciplin. Träning efter jobbet ska jag nog klara fint iaf!

Bil eller ben... Jag får bikta mig här i morgon....

Ksnske har jag ont när jag går också ;)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback