Jobb och jogg

Sexdagarsvecka på jobbet. En dag ledig, och träning och familj.
 

Det här blev ju en riktigt bra vecka. Jag tänkte ju att jag skulle vara supertrött eftersom att jag jobbar 6 dagar av 7 och sover lite halvdåligt på nätterna. Men Direkt efter jobbet i Onsdags så åkte vi ju ner till Gusum. Det var en riktigt trevlig vistelse, vi fick sovmorgon, träffa både Mickes Mamma, Bengt, systrar och även hans bror. Dessa dagar (onsdag kväll-torsdag-fred morgon) var kvalitetstid! Det känns rätt skönt att bara få lite miljöombyte. Sen så är det ju kul att de får se Agnes utveckling. Det börjar bli riktigt roligt att följa henne, det är nya framsteg hela tiden. Igår tittade även hennes första tand fram. 
 
 
Micke står vid spisen. i kväll blir det ett glas rött och porterstek och hasselbackspotatis. Det ska bli skapligt gott. Jag är superhungrig.
 
Har nyss kommit in från ett jogging pass med Anna! Hon sprang hit- sprang 5 km med mig- och sprang hem. 17.5 km. Hon är så himla duktig- så duktigt att jag blir riktigt imponerad. Hur orkar hon?
Jag var tvungen att bevisa att jag "kan springa" så det slutade med att jag sprang på rekordtid. Jag är Så himla nöjd och stolt! 5 km på dryga 31 minuter :) Det är så kul när man faktiskt märker sina framsteg så tydligt.
Nu Innan maten är jag TVUNGEN att ta ett mellanmål.. Idag blev det detta. Avokado med Kaviar! Tvärgött!
 
När vi var i Gusum och skulle ut och jogga så siktade jag på milen. Min plan var ju att vara minst 10 minuter snabbare än förra gången, och även där förbättrade jag mig med 13 minuter! Det är ju inte illa pinkat för en nybörjare som mig :) Det var så pass att Micke blev intresserad att haka på när han hörde att jag skulle planera att gå ut för milen. Så vi joggade ihop. Jag framför, och han bakom... I spöregn. När vi kom fram var vi både svettiga och dyngsura. Dyngsura var vi förresten redan INNAN vi börjat jogga. Vi var faktiskt blöta direkt. 
 

Nu är det 2 dagar kvar på tävlingen, och jag tror att jag faktiskt kan ta ut segern i förskott. Jag leder nog med kanske 10-12 träningspass mot de övriga. Det blir svårt för dem att slå mig på 2 dagar.... :) Min vinst är att slippa laga mat, och slippa diska. Bara att softa, dricka ett glas vin och vänta på 3 rätters kanske? ;)
 
 
Nu ska jag umgås med min fina flicka, äta mat, och invänta "så mycket bättre". Himla bra program det där!
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback