Alla helgon...

Ikväll blev det ett besök hos pappa, och i minneslunden, där Mickes Mormor och Morbror ligger. William fick tända ett ljus i lunden. Det var lite svårt för honom att välja var det skulle placeras, men tillslut så ställde han ner det tända ljuset, efter att ha vandrat runt överallt och försökt hitta en lämplig plats.
 
Det är mäktigt med alla ljus som lyser och man kan stå länge och bara titta och tänka. Nu hade vi alla barn och även Gustav och Adeline, och Viktoria med oss, så att stanna kvar nån längre stund var överreklamerat. Det var så mörkt, så man var nästan tvungen att hålla i handen för att inte tappa bort varandra.
 
Här är Minneslunden 
 
 
 
 
 
 
Många ljust runt dammen i lunden
 
 
Det är tungt att tänka på att pappa är borta. Samtidigt så har det gått så många år nu, så jag har lärt mig att hantera smärtan. Det har gått 11 år sedan han valde att lämna oss.
 
Det var en sommarmorgon...7 juni. 2001.
Det ringde på dörren. Utanför stod två poliser, som kom med ett dödsbud. Min pappa var borta. Han var död. Jag var 23 år. Just då tyckte jag att jag var rätt gammal. Men jag var för ung för att förlora min pappa.
De ville komma in och prata. Jag förstod inte vad de skulle prata om. De förklarade igen, "din pappa är död". Jag förstod fortfarande inte. Det var väl klart att han levde, va snackade de om? Hur skulle de kunna veta att han är död? De måste ha missuppfattat informationen, min pappa bodde ju inte ens i Eskilstuna, utan i stockholm.
 
De bad mig ringa någon som kunde komma över till mig, så att jag inte skulle vara ensam. Men just den här dagen så svarade inte en enda människa i telefon. Inte någon alls! Jag ringde överallt, och ingen lyfte luren. 
Poliserna vägrade gå - för att jag var så chockad. Inte förrän någon kom över till mig. Och precis så blev det. I två långa timmar satt de hos mig. Pratade, stöttade.  
Tillslut fick jag tag på min dåvarande pojkväns mamma. Hon skyndade sig över till mig.
 
Jag hade velat tacka de där två poliserna. Men jag hade glömt deras namn innan de ens gått utanför dörren. Det kan störa mig än i dag. Jag sa aldrig tack. Och jag hade velat att de skulle vetat hur mycket det betydde för mig att de fanns vid min sida.
 
Det tog ett halvår för mig att förstå att han var död. Att han aldrig mer kommer komma tillbaka. Fan! Det var alldeles för tidigt! Han fick aldrig träffa sina barnbarn. Han hade varit så himla stolt. Jag hade varit så himla stolt om jag fått visa upp dem. 
Tänk om de bara kunde få träffas en enda gång...! En enda gång? Nu blir det aldrig så. JÄVLA SKIT!
 
Men grabbarna har varit med till graven varje år. Och nu är det ju så här det är. Det är bara att acceptera. Livet har sin gång. Många går alldeles för tidigt. 
 
Jag älskar dig pappa <3 och jag saknar dig!!! 
 
 

 
 

 




Gumman ❤ Sitter och storgråter här. Kärlek till dig!

Svar: Tack Annelie! Det är tufft ibland!
Simone

2012-11-03 // 20:55:11
» Micke


Svar: Tack älsk!
Simone

2012-11-03 // 23:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback