Öl

Alla barnen sover, (det känns som att man har en hel klan) Micke och jag sitter i soffan och softar..lugnt och skönt.

Då tar han fram denna..... Första ölen för mig på ungefär ett år. Micke hade smugit ner den när vi handlade idag... <3 ... Och för er som undrar- den är alkoholfri!!! Så jag kan amma lugnt ;)

Och den här gången är den verkligen alkoholfri- jag har kollat. Tillskillnad mot när Ludvig var 3 månader och jag hade köpt alkoholfri öl till midsommarfirandet jag var på. Sen råkade jag förväxla ölen mot klass 3 öl, och började känna mig berusad ;) jag tänkte att oj vilken psrtystämning jag har... Och vad läskigt att känna sig full utan att ha druckit alkohol. Sen sa jag; jag börjar nästan känna mig full här. Ville börja dansa och ha mig. Sen råkade jag läsa lite närmare på flaskan. Såg att jag drack någon annans öl medans nån förmodligen drack min alkoholfria. Bra byte. Då blev det till att skaffa fram tillägg. Och leverera till barnvakten som var i närheten. Tanken var att jag skulle gå "över" och amma när det var dax. Nu drack jag dock ingen mer starköl utan gick tillbaka till de alkoholfria och kunde amma snart igen....

Så skål säger jag!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback