Tvärläge och fotbjudning

IDag var jag hos barnmorskan. Hon såg direkt att bebisen låg felvänd, IGEN. Tvärläge, precis lika stil som förra gången. Vi tog ett ultraljud för att verifiera. Och mycket riktigt, längst ner vid livmodern, där huvudet ska vara, fanns istället tio små gulliga tår, som gnodde sig mot varandra...... SÅ... Imorgon är det dax för vändning nummer två. Det är med blandade känslor. Hoppas att det går att vända den... Jag vill inte snittas. Jag VILL inte snittas.  VILL INTE. Och skulle det gå att vända, så skrev ju läkaren i journalen att man ska ev sätta igång mig...Tänk om jag blir mamma i morgon?

Kanske dags att packa bb väskan?? Men törs man göra det.... Då blir det säkert inget i morgon... suck..Kan packa den, och lämna den hemma.

Jag är lite rädd....Mest för att det inte ska gå att vända.. Men även rädd för att jag kanske ska bli mamma för tredje gången. Helt plötsligt, så blev det kort om tid. Det som varit en så lång graviditet... I morgon kanske den kommer vara slut? Nu känner jag att jag inte hinner med i stället. Oj....

Sen är det kalas på lördag...Hur hinner jag ordna det då? Jag skulle städat och allt möjligt...  Jag var ju säker på att den inte skulle komma innan dess... Men Snacka om att jag kommer bli besviken om de skickar hem mig i morgon... gah!

Snälla snälla ni där ute. Håll tummarna att allt går bra för oss i morgon!!! <3






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback