flödes ultraljud

Nu är jag hemma från förlossningen.
Jag fick vänta en timma på att få komma in. Tydligen stod jag inte med på programmet. Så det var bara tur att jag fick komma in överhuvudtaget.
Allt såg bra ut. Värdena var bra. Det var bra flöde i navelsträngen.

Det visade sig vara det könet vi trott, och vikten skattades till strax under 3 kg. Lite lite under normalkurvan bara.
De hade mycket på förlossningen, så att ens fråga om de vill ta hinnorna, var inte att tala om :D
Han förklarade dock att både jag och barnet mår bättre att komma igång själva, utan igångsättning, så han tyckte att jag kunde gå över några dagar, det skulle inte vara nån fara för barnet och moderkakan. men jag skulle inte gå över mer än så. Så vi får se när jag får en tid för igångsättning! spännande!

Barnet hade huvudet neråt, tack och lov! Det fanns fortfarnde utrymme för barnet att vända sig, men nu ska jag hålla den på plats :)

Vi fick lite bilder på den också! De har tydligen fixat 3D apparat på sjukhuset, så vi fick se hur den ser ut <3 det var dock svårt att få en fin bild på den för den låg liksom med huvudet mot ryggen. En 3D bild fick vi med oss hem, men den var inte jättebra. När man fick se tydliga bilder så kom det en känslovåg över mig. Man såg två plutande läppar... ska försöka fotografera bilden vi fick sen med mickes telefon... Bebisen var iaf lik LUDVIG. Det såg jag direkt. otäckt att man kunde se så väl! Micke såg nog inte det, men för mig var det glasklart!

Plötsligt blev jag...... KÄR!!!!! <3 Att se den i 3 D, gjorde min dag! Grattis Till mig jag har ett jättefint barn i magen <3





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback