Baka eller inte baka?

Micke står i köket och provar på tunnbröd. Jag tänkte att jag kanske skulle passa på också, när det ändå är grisigt i köket?
Det är 2-4 veckor kvar nu innan bebis kommer. Jag går allt mer in i förlossningstankar. Om knytet, hur det ser ut, vilket kön det är. Namn. Jag läser mycket på forum för att ställa in mig. Jag börjar bli rädd och förväntansfull på samma gång. Vi förbereder och boar allt mera nu. Micke har bäddat sängen, och vagnen. Vi har tvättat i princip alla bebiskläder. Döm om min förvåning så trodde jag ju att jag hade massor med babykläder, men endast ett set i den minsta storleken (50). Nåväl, bebisen kanske kommer ut och är längre än 50? Ludvig kom ju på rätt dag och han hade storlek 50 medans william som gått över 18 dagar hade strl 56 från skratch.  Vi har köpt några jättefina pyjamasar också, som vi tänkte att bebisen skulle ha på sig på bb. MEN... sen hittade jag williams första pyjamas.. den han hade sin första natt... och Sen hade Ludvig den, sin första natt... oj va mycket känslor det blev. Mina små prinsars första pyjamas! Då började det rulla tårar, så nu blir den medskickad i bb väskan i stället för de andra :) Klart att även denna bebis ska ha den på sig!

Jag känner mig lite orolig igen. Det känns som att bebisen har vänt på sig åt fel håll IGEN. Det sparkar mer neråt istället för uppåt. Läkaren sa att det skulle mycket till  om "hon" skulle vända sig tillbaka åt fel håll, för hon låg rätt långt ner. Jag får försöka lita på läkaren, och hoppas att hon har rätt. Men Ludvig höll ju på att snurra runt tills vecka 37-38 så det är väl inte omöjligt att denna gör det samma. Jag VILL inte bli snittad. Det är mycket hormoner i rullning här, så jag gråter av bara tanken.

Lina var här i veckan, och hon hade tagit med sig en bukett blommor till mig! Gud så gulligt!!! <3  Jag hade velat ta ett kort på dem,  och lägga in här, men nu är ju min Iphone på lagning, så jag kommer inte åt nåt kort, om jag inte kan logga in med mickes tel förstås. Kan prova senare.

Sen var Anna här en dag också, och hjälpte till att dammsuga,  och ta en långpromenad med Dinah (eftersom att läkaren ordinerade mig vila så kanske det är dumt att få upp pulsen mer än nödvändigt).. och sen jag fick veta att vi skulle ha visning på lägenheten morgonen efter.. så det var tvunget att städas... och micke jobbade kväll när jag fick veta ang visningen, så TACK Anna!

Och nyss fick jag ett sms av grannen Katja som sa att vi inte behöver trappstäda heller innan flytt! Hon skulle göra det åt oss!... Man blir ju alldeles rörd!... av alla fina människor. <3

Jag är riktigt trött på att vara gravid nu. Jag har inte haft så lätta månader, och det tycks aldrig ta slut på elände? Måtte jag få föda själv iaf. Helst ska jag väl inte snittas heller med tanke på mitt förflutna, men går det inte på annat sätt så är det så det är.. Jag har inte varit mig själv sen i somras. Och jag börjar tröttna på att bara klaga och må skit. Jag vill vara positiv. Men det är inte så lätt. När man bara får bakslag efter bakslag.

Idag är det söndag igen. Barnen borde komma snart. Inom 30 minuter. Men jag har inte hört nåt från Stefan så jag vet inga tider än. Jag saknar dem, och längtar jättemycket! Hoppas att de kommer snart!! Så kan vi baka bullar tillsammans, Om jag orkar ;)

En annan rolig grej är att min kusin knep 11 placeringen i vasaloppet i år =) Hon vann ju både tjejvasan och vasaloppet samma år för flera år sen, Men en 11 plats är ju hur grymt som helst!! Blir riktigt stolt!

Jag vill också komma igång snart! Jag ska träna löpning/jogg när jag är förlöst och fogarna är på plats  igen! Sen när vi flyttar till stenby så blir det ju bra ställen att springa på tycker jag. Förbi stenby gård och runt tuna park osv.

Nu har jag suttit här och skrivit medans micke bakar bröd, så nu har han hunnit plocka undan allt.. haha. Det blir till att baka en annan dag!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback