15 dagar kvar...

Nu är det bara 15, snart 14 dagar kvar till beräknad födelse. NU har dagarna börjat snigla sig fram. Det går inte fort, och jag är jättetrött, och behöver sova middag två ggr om dagen för att må okej. Snart i mål! Tänk, jag går in i vecka 39 i morgon.. Det låter ju.... som att det är färdigbakat!

Idag har det varit lite sämre med rörelser också, kanske börjar det bli trångt? Eller så blir de lugna strax innan förlossning. Sen så tror jag dessvärre att hon har vänt sig fel igen. Jag är inte helt hundra på hur hon ligger den här gången, men det känns inte som att det är rätt då jag känner spakar neråt, lika som jag gjorde innan vändningen förra gången. Nu får vi bara hålla tummarna att hon klarar att vända sig själv igen, eller att det går att vända henne en andra gång på förlossningen på torsdag. Jag kan vara ute och cykla, men jag tror inte det. :( Jag vill ju helst slippa att bli snittad, och Det skulle faktiskt bli om en vecka då, typ nästa måndag eller tisdag!

1 vecka av 40 möjliga låter ju inte som någon tid alls i det stora hela, men när man går och är så här stor på slutet, så känns varje dag som en vecka faktiskt. Det är ett företag att ens vända sig i sängen. Lika så att duscha. Badet vet jag inte om jag skulle komma ur själv längre? Nya skor behöver jag också. Skulle behöva ha ett par att bara kliva i. För att böja sig och dra upp dragkedjan på stövlarna är inte det lättaste nu =)

Foglossningen börjar bli sämre igen också. Igår kunde jag gå obehindrat. Jag nästan sprang ifrån Micke inne på ica Maxi. Men sen behövde jag bara sitta i soffan en liten stund, så kunde jag knappt inte röra mig igen.

Det blir mycket klagande nu, men det är ungefär så mitt liv ser ut idag.
Skönt att pojkarna har kommit hem igen iaf, så att det  är någon som livar upp hemmet lite <3


Idag har vi varit i västerås och kollat diskmaskin till nya lyan, och även kollat vad vi ska köpa till Ludvig när han fyller 5 nästa torsdag. Lilla plutten blir stor <3

Jag skulle vilja veta när ni som läser detta  tror att den lilla tänker titta ut! Jag är beräknad att föda 3/4... kan ni inte lämna en kommentar här nedanför? Det vore så kul att se vad ni tror... Observera att läkaren beviljar mig i gångsättning mellan 3/4-kanske 6/4
Min statistik ser ut som följer
William gick jag över 18 dagar med, han kom 29 juni
Ludvig kom på rätt datum, den 29 mars!

Sen vore det kul att se vilka som läser här inne  också.. Jag ser ju på statistiken att folk läser, men det vore kul att veta vem jag skriver till ;)

Nu ska jag nog.....gå o lägga mig kanske?? Så känns det... Eller iaf hänga framför tvn. I soffan. Med fötterna på bordet. Som vanligt.





Jag tror det blir 1 april, bara för att då kommer man tro att det är ett aprilskämt när ni meddelar att hon kommit. :)

2012-03-19 // 21:07:16

Jag tror den 29! Då blir det 29, 29 och 29 :)

2012-03-19 // 21:13:46

Jag tycker att den 29e vore roligast, såklart, men jag tror på den 1 april!



Kram! (ex-svägerskan du vet)

2012-03-20 // 11:10:45
» Erica

Jag tror oxå 1april..=)

2012-03-21 // 17:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback