Muc

Idag är det dax för kontrast röntgen på lillan. Äntligen börjar vi nå ett slut på detta med. Jag är lite nervös, fast att jag egentligen vet att det kommer att gå jättebra! Jag sätter ju kateter nästan dagligen i mitt jobb och vet att det inte är nåt konstigt med det. Men när de ska sätta en på min lilla bebis, ja, då känns det inte lika kul.
Hon skall alltså få en kateter, fylla upp urinvånarn med kontrast, sen röntgas. Det man vill se på denna röntgen är om hon läcker urin uppåt njurarna. Urin skall ju bara gå i en riktning och det är neråt. Vandrar det uppåt så kan man ju få såna här infektioner som Agnes haft. Njurarna har inte varit utvecklade nog att ta emot kontrast än, men nu när hon blir 3månader anses de färdigutvecklade och man törs göra röntgen. Därför har hon fått förebyggande antibiotika fram tills detta. Hoppas på ett snabbt röntgensvar, så vi slipper fortsätta ännu längre med antibiotikan.

Vilken start i livet för lilla Agnes.

Själv har jag vaknat med huvudvärk idag. Inte så kul. Agnes har suttit som ett plåster på mig hela natten. Varannan timma har hon vaknat. Tillslut fick hon ligga kvar i min säng....
Kl 9 slog hon upp sina blå och hade värsta flinet. Så go så go. Min lilla flicka.... Finast i världen!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback