Fiske

Idag var vi och fiskade i ljusgryten. Vi hade både tur med vädret och fisket. Vi drog full pott. 2 öringar och 4 regnbågar. Sen tappade vi kanske 6-7 stycken också. Fiske när det är som bäst. Många vak och hugg. 2 av den släppte precis vid bryggan.

Det gick ju utmärkt att fiska med en liten bebis :) hon var så nöjd så.

Ludvig massakerade varenda fisk. Han studerade anatomin noga. Tvär skar hjärtan, såg hur de arbetade, han fick till och med smaka på gallsaft -inte med meningen men gallblåsan sprack när han tryckte på den och gallinnehållet flög rakt i munnen på honom! Det var ju inte så gott kanske ;) han skrek -vatten!!!! Sen spottade han resten av dagen. ;)

Sen slog det oss. Han ska nog bli hjärnkirurg. Han gick igenom varje huvud och utbrast efter ett tag, -om ni känner nån med fel i huvudet så kan ni skicka dem till mig så fixar jag dem (ståendes med laxhuvud i ena handen och kniven i den andra)
Han är ju för skön när han sätter den sidan till. Våran lilla prins.

William åkte till norrland på semester med Stefan och Co. Idag. Vi hann iaf få låna honom en stund på hans födelsedag, som vi förövrigt firade igår med kalas :) en ny cykel och lite små plock blev det!

Nähepp, öring i magen... Nu soffhäng!




» Åsa

GUD vad bra! Där har jag ju helt klart min chans! Jag får bli Ludvigs träningsperson!

2012-06-30 // 16:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback