Semester i vardagsrummet

Den här semesterdagen startar i vardagsrummet. 4människor och 1 hund sitter mer eller mindre fast här inne. Instängda av kyl frys spis och diskmaskin.
En golvläggare är här, och lägger ny matta. Här ifrån ser det ut som en brun kork matta från 70 talet, Men kommer man närmare så ser man att det är parkettimitation. Vi får väl se hur det blir, jag är inte övertygad. Skiten kommer iaf synas mindre. Det är ett riktigt tråkigt golv vi har nu. Och trasigt.

Undra vad man ska ta och hitta på idag? Jag hade gärna haft en solig dag igen... Tagit familjen och dragit till borsökna, som igår. Agnes gillar strandhäng. Mamma med. De andra två gillar mer att vara i vattnet..
Igår vågade sig Ludvig ut och simma på det djupa (tillsammans med Micke) hundsim var stylen...

Igår tappade min 5 åring sin första tand också. Stolt kille. Och när han skulle gå och titta efter om tandfen varit där i morse så tittade jag och Micke på varann och kom på att tandfen inte alls varit där än... Så det blev till att distrahera honom en liten stund... Tur att han nämnde det för oss innan han gick dit, annars hade besvikelsen varit stor.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och fundera på vart den här familjen ska ta vägen.. För här kan man ju inte vara... ;)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback