Jogg och styrka

Idag körde jag lite omvänt än tidigare. Löpbandet var upptaget, så jag startade med tyngder. Jag tog ut mig rejält i armarna och blev så där lagom darrig så att man känner att man verkligen gett precis allt.

Sen var det dax att skutta upp på bandet. Jag kände ju egentligen rätt fort att mitt ben inte alls var så tipp topp som jag hade önskat. Men när jag väl håller på, och känner hur svetten rinner och hur bra resten av kroppen mår så är det väldigt svårt att se sina begränsningar och tygla sig!
Jag var iaf lite snäll mot mitt stackars lår och drog ner tempot till ett 6.30 snitt. Inte för att jag var tvungen, utan bara för att vara lite snäll mot mig själv. I morgon, eller på onsdag så får vi se om jag var tillräckligt snäll eller om jag får bakläxa i form av ett nytt Jogg- break!
4små stackars kilometrar skrapade jag iaf ihop, och det får jag väl känna mig nöjd med tror jag!

Nu ska här sovas!





Jag har fått lära mig att man bör köra kort uppvärmning några minuter kondition och sen styrka och sen avsluta med Max 30min kondition. Så tror du gjorde helt rätt!!! Detta för att få ut maximalt av styrketräningen och sen inte mer än 30min efteråt för att inte bryta ner musklerna. Vart tränar du?

Svar: Jag tränar faktiskt på sjukhusgymet. Har du provat det? Det är rätt okej. Det finns två löpband, en crosstrainer några cyklar, och vibrationsträning. Sen alla maskiner, och fria vikter också, så jag är nöjd där. Sen om man vill träna någorlunda ensam så går man dit förmiddagar helger eller kvällar. Då brukar det vara tomt! Har du sjukhuslegitimation går du ju in med det kortet. Gratis och bra! :)
Simone

2012-12-29 // 16:10:44

Jag har sjukhusleg och ska kunna komma in på gymet men har aldrig blivit av att jag gått dit. Har gymkort på actic och löpband i hallen hemma. Men en kanske skulle testa sjukhusgymet också. Omväxling förnöjer ju liksom;)

2013-01-06 // 06:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback