Livet med amningshjärna

Man gör många knäppa grejer. Hjärnan går på sparlåga och funkar inte alls. Som att jag tex viker tvätt. Går med ett "lass" och lägger in i garderoben. Ser på väg tillbaka att jag inte vattnat blommorna på ett tag. Hämtar genast den där grejen man vattnar med (som jag inte kommer ihåg vad det heter just nu?) vattnar blommorna.. Ser att det är dammigt i fönstret. Börjar damma... Damm åker ner på golvet, ser massa hundhår. Tar fram dammsugaren. Börjsr dammsuga. Agnes vaknar och skriker. Hon bajsar. Byter blöja. Ser då att jag har tvätt i tvätt korgen. Börjar sortera vitt/svart 40 60. Glömmer att lägga i en tvätt för telefonen ringer. Svarar. Börjar prata. Börjar bli hungrig. Måste äta nåt fort. Har inga rena redskap. Glömde tydligen sätta på diskmaskinen, men hade lagt i tabletten. Börja handdiska redskap. Lagar mat. Ammar. Äter. Diskhögen är nu ännu större då diskmaskinen redan är full. Sätter på en kopp kaffe. Utan att ha i filter. Resultat sump och förstår inte vad som gick fel. Glömmer bort tider, kommer till tandläkaren en dag för tidigt. Återkommer nästa dag, fast en timma försent. Förstår inte hur det kunde hända, jag har t o m kallelsen i handen. Läser högt för sekreteraren. "jag ska vara här 11.35" - "Ja det var en timma sen" tittar på klockan. 12.35. Vart tog den timman vägen? Hem, upptäcker att det ser förjävligt ut hemma. Tvätt på torkställningen, disk i maskin och på diskbänken. Nån har rivit i tvätten, för Hela badrumsgolvet är fullt med tvätt. Smutsiga golv. Dammsugaren står framme. Hemmet ser värre ut än någonsin... Jag som har städat hela dagen? Jag har ju både vikt tvätt, dammsugit, dammtorkat, sorterat smutstvätt, ändå ser hemmet ut som innan. Förmodligen värre. Jag har inte kommit någonstans. Får börja om från början...... Välkommen till min värld :)





Heter det vattenkanna? Hjälp mig, jag blir snart galen! Blomkanna?

2012-08-14 // 23:14:39

Vattenkanna, älskade vän:) Vattenkanna:)

2012-08-15 // 09:11:59

Så om jag ska vattna blommor hämtar jag vattenkannan? Hur vet jag då om jag ska vattna blommor eller dricka vatten? Det låter konstigt. Men du har säkert rätt :)) jag måste nog sova på saken en gång till.

2012-08-15 // 13:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback