Ny vecka

Bestlöt mig för att vara hemma idag, och det var ett bra val. Hela förmiddagen var jag i dvala och kräktes fyra ggr. Klarade tillslut att få i mig en baguette och det är det enda jag fått i mig hittills idag. Så beslutet att vara hemma känns rätt. Jag har också pratat med försäkringskassan idag, så vi ligger på jämn fot, och har fått veta att  min sgi när jag går hemma INTE kommer grundas på lönen jag får som sjukskriven, utan får ut som planerad arbetstid, vilket är heltid de sista sex månader innan beräknad födelse. Det känns kanon! Jag kan nu slappna av lite och slippa pressa mig att orka jobba när det tar emot kroppsligt.. Det ser svårt ut att jobba när jag inte klarar av att gå där mer än två timmar utan att somna..

Eftermiddagen har varit allt annat än dålig. Illamåendet vände när jag tog en ondansetron (den lite starkare illamående tabletten som jag egentligen ska undvika). Pressade mig lite, och drog hem till Nina för att slippa komma i sov-koma (som vanligt). Tanken med att komma tillbaka till mitt arbete är ju att öka  upp kraften lite mer dag för dag. Vi hade jättetrevligt, och bytte massa tankar och babblade som två tonårs tjejer. Vi gav oss även ut på en kortare shoppingtur på 10 minuter :)

Som topping, har jag varit på en 30 min´s promenad med Micke & Dinah i skogen. Det var både skönt och jobbigt, men behövligt.

Nu blir det soffhäng tills kl 22 när Anna kommer över efter sin c-tur o säger hej! ;-)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback