Jobbelijobb

Igår ringde jag försäkringskassan för att planera hur vida jag kan komma tillbaka till jobb eller inte. och när. Hon berättade att jag hade fritt val att gå och prova jobba med sjukpenning, för att kunna bedöma hur många procent jag klarar att jobba,  så sagt o gjort, jag tog mig till jobbet i morse. Fick vara på angion, så jag hade ett vårdlag, vilket var bra. Blev ganska fort hemskt trött, och var tvungen att power napa en sväng i personalrummet redan vid 10 tiden. Låg kanske 10 minuter, och sen var jag fit for fight igen. I övrigt tycker jag att det gick jättebra att jobba. Jag hade knappt inget illamående, utan det var orkeslösheten som var värst. Jag klarade att stanna kvar hela dagen, och eftermiddagen försvann i ett nafs. Avslutade dagen med EKG tolkning, som var väldigt intressant, så jag blev kvar 20 min över tiden t o m ;)
Känner mig glad och levande efter den här dagen! Trivs på mitt arbete <3 Dessutom är det ju mycket roligare att komma hem, när man varit borta en hel dag. Man uppskattar allt så mkt mera, än när man är sängliggandes och inte orkar göra något alls.

Igår kände jag nog min första spark också, i lilla bebismagen. Buff sa det :) I dag KANSKE jag har känt lite rörelser, men är inte helt 100%. två veckor kvar till rutinultraljud. Spännande... läskigt o lite allt möjligt =) men framförallt kul. Hoppas att allt ser bra ut med den lilla <3


Ikväll så har jag varit med Nina på ica Maxi. skönt att gå och strosa lite och bara vara =) Nina skulle storhandla, vilket innefattade ett paket spagetti, några mackor, nån yougurt och en kyckling klubba.(ja ja, kanske lite mer men knappt)  Det kallar jag storhandla jag.... haha! galet! Hon är för söt. Skillnad är det när jag storhandlar.... Vi fick iaf träffas o det var det viktiga =)

Ögonen börjar bli trötta tidigt ikväll.. undra va det beror på.. ska nog lägga mig o sussa, så jag orkar upp i morgon och kan visa mig på styva linan! Natti...









Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback