Söndag

Ingen magbild inlagd än. Dåligt av mig, men jag har väl gjort annat :)

I torsdags hade jag telefontid med gyn-läkare. Hon ville sjukskriva mig heltid resten av tiden- tills bebis är ute. Men jag förklarade att jag ville försöka jobba halvtid iaf. Hon sa att jag säkert kommer må bättre, men "under tiden jag börjar må bättre börjar kroppen bli tyngre", så att jag aldrig hinner komma "ifatt" min egen kropp.. Och det är därför jag mår så här att Jag blir jättetrött på jobbet, för jag orkar egentligen inte tempot. Allmäntillståndet är sämre men blir bättre och bättre och samtidigt växer jag mer och blir tyngre och tygnre. Hela förra veckan mådde jag ändå rätt skapligt. Jag har tagit primperan, men inte varje dag. Och de dagarna jag tagit primperan är de jag varit som tröttast. Jag har inte kräkts på snart en vecka, men idag var det på gränsen. Jag ulkade till frukosten men klarade att behålla den. Om ni bara visste vad less jag är på detta. Idag har jag mest legat och sovit. Och det är dagar som dessa jag undrar varför jag övertalar mig till att jobba halvtid. I dag hade jag inte orkat vara på jobbet alls. Och det måste jag ju klara om jag ska gå halvtid. Dumt av mig. Jag kanske helt enkelt måste inse mina begränsningar, och ge efter. Jag klarar kanske inte att jobba den här graviditeten. I fredags hade jag halsbrännan från helvetet. Jag kunde knappt somna, och sen vaknar jag av att jag får upp i halsen och håller på att kvävas. GUD så otäckt! Det slutade med 1 timmas sömn, och jag fick sitta isoffan och sova för det gick inte alls att ligga ner. Det var pizza jag ätit på eftermiddagen som var boven till detta denna gång.

Lördagen bjöd på en skitbra barnloppis! Jag shoppade massa fynd. Fräscha grejjer som såg helt oanvända ut! bla lite kläder, spjälsängskydd. Great! Det är mycket att införskaffa innan bebis kommer. Sedan på eftermiddagen var vi en sväng och firade brorsan som blev 27 år. Vi hoppade över festen, och smög dit lite tidigare. Men jag var verkligen inte upplagd för fest. Var trött och mådde si så.


Första advent idag. Inget adventsmys. Inga advendsstakar uppe. Jag ser att de ligger i lådan framför mig, men orkar helt enkelt inte plocka upp dem. Jag har tittat på dem i 2 dagar nu. Barnen har ju inte varit här så jag har inte haft nån riktigt motivation och som gjort att jag pushat på mig själv att få upp dem ;)
Men dammsugit har jag iaf gjort idag, och jag har tvättat två maskiner tvätt, diskat en maskin disk. Så de ser någorlunda ut här hemma. Jag har en pepparkaksdeg i kylen också. Tänkte att barnen skulle få baka i morgon eller onsdag. Det kan ju vara lite kul. Nu har de iaf kommit prinsarna <3 Jag berättade för william att vi skulle till Mickes mamma & BENGT på julafton och de blev jätteglada :))


..Och på tal om jul så är Barnens julklappar är faktiskt klara! Det är skönt att ha det gjort. Vi styrde kosan mot västerås, för här i stan är det dåligt med leksaker tycker jag. Iaf på tuna park. Fick ihop alla julklappar på en gång. Nu är det bara resten kvar ;) Det enda jag skulle vilja ha tag på är en cd spelare till Ludvig. Han vill ha en sån på sitt rum, så har nån någon som ska säljas så hojta till!


Idag har jag varit hos en gammal bekant Sandra och hämtat lite babytäcken och säng, och sänkläder! Sen hade hon bakat hela dagen så hon bjöd på jättegoda  bullar! Tack snälla!!!

Nu blir det soffläge, och vänta på att Micke kommer hem från jobb... Ha´t gött, och önska mig lycka till att jobba imorgon trots att denna dag varit pain in the a**






Haha bra där:) det där kommer han tycka om:)

2011-11-28 // 19:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback