Provjobbat

I går bestämde jag mig för att gå och arbetspröva. Hela kvällen gick galant och det kändes som att jag aldrig varit borta. Men idag när jag vaknade, inför min andra kvällstur, så var jag helt ihjäl. Jag var så trött. Illamående. Ja, det kändes inget bra helt enkelt. Jag sov hela förmiddagen, ja och eftermiddagen också för den delen-  för att orka jobba ikväll, men var ändå  tvungen att fortsätta sova på jobbet strax efter att jag kommit dit. Det är som att det finns en av och på knapp på mig, och det är inte jag som sköter kontrollen.  Hur mycket jag än vill så orkar jag inte hålla mig vaken. Det känns otroligt frustrerande, för med det lilla illamåendet som jag hade idag, så hade jag klarat att jobba, men när tröttheten sätter in så går det inte att göra nåt åt den. Jag tror att jag tog i för mycket igår, körde slut på mig själv i förtid. Så därför har jag och cheferna kommit överens om att jag ska prova att gå halv tid i stället. Så därför gick jag hem idag vid 18 tiden istället för 21.30. För att kanske slippa att vara lika trött i morgon som jag var idag. Så det blir inte att börja jobba för mig på "riktigt" nästa vecka som jag hade planerat. Är besviken på mig själv....Det verkar som att alla kunde förutspå det här utom jag. Dvs försäkringskassan. Chefen och Micke. Men jag VILLE försöka. Jag VILL inte vara hemma och dra. Jag ska ju snart vara hemma och vara föräldra ledig. Jag kommer bli galen på att gå hemma. Fast då får man väl förhoppningsvis lite att göra iaf.


Vet inte om det är postivt eller negativt. Tiden går sakta. Så är ser det ut på i min graviditet.

Du är i vecka 22.
Du har gått 21 fulla veckor och 0 fulla dagar (v21+0).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tis 3 apr 2012
Du har 132 dagar kvar till beräknad förlossning.


Förstår ni vad jag menar? 132 DAGAR till ska jag gå och må så här. Snälla. Låt mig få må bra. Det är så deprimerande.
På tal om graviditet, så var det längesen jag la in en magbild. Det ska jag försöka ordna i kväll eller i morgon.
So long!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback