Höstpromenad

Var ute med Dinah igår, tog en promenad till djuraffären och köpte ny sele. En anti-drag sele. Hon drar lite väl mycket ibland, så att jag får svårt att hålla balansen. Först går hon jättefint, sen får hon bara för sig att dra och då hänger man inte riktigt med. Vi var ute och testade den, och den funkade ju över förväntan. När hon hade strypkoppel så drog hon ändå, men nu blir rycken mkt mindre. Hon sätts lite ur balans när man rycker till eftersom att kopplet sitter mellan frambenen istället för runt halsen. (det lät konstigt, svårt att förklara)


Det känns skönt att hon är hemma igen, jag känner mig gladare i själen, att slippa se henne sitta ensam om dagarna. Framför allt blev hon själv så glad när hon fick komma in här. Från att knappt ha brytt sig när jag kommer och ska gå ut med henne hos Cilla, till att studsa jämnfota och vara superglad. Då blir man glad själv också. Vilken kärlek de kan ge ändå hundar...  Men jag nyser väldigt mycket så jag vet inte om det bådar så gott. Jag kännder ju dock att jag ändå inte blivit så mkt bättre i min allergi sen hon flyttade, så vi vill iaf prova igen. Cilla vill ju ha henne lite också så vi får alternera mellan varandra.





Dinah älskar löv, och vill gärna fånga dem i luften. Här kommer lite bilder..












Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback