Helg..Allahelgons dag..Halloween..Kalas- Vår helg

Helgen började på fredag morgon när jag och Ludvig besökte min kollega Johanna och hennes prinsar Edvin & Elmer för att busa runt.  De kom bra överens och var ute  och lekte mycket på tomten. Ludvig plockade kastanjer och de har sen dess följt oss hela helgen. Vart vi än gått. T o m på kalas :)
Johanna bjöd på lunch och vi spexade till det för barnens skull och  vi gjorde som vi sett på en bild nånstans på facebook. Spagetti på Korv. Det uppskattades av barnen så det måste ni prova om ni inte gjort det!


Före!

Efteråt såg det ut så här!!





På lördagen var det dax för Halloweenparty hos gamla kollegan Marie. Där fick vi träffa på många monster och utklädda människor. Dock hade jag en dålig dag, kräktes och låg mest. Så rent fysiskt var det inte så lyckat för mig att gå dit, men va gör man inte för sina barn :) Dock blev jag inte frestad av maten.. Det bjöds på snor (grönt potatismos),  olika färglada maskar (spagetti), Blodklumpar (köttbullar i tomatsås), fladdermöss (kycklingvingar) samt bajs på pinne ( kladdkaka på glasspinne), spindlar (negerbollar med lakritsben), och massa annat "gott" som godis och snacks. Inredningen var kalasfin, och det var mycket jobb nedlagt på att få det halloweenfint. Det var jättekul för barnen och jag är ledsen att jag inte orkade vara kvar så länge. Men Simone låg i sängen redan kl 19.30 och sov för natten. Tog med sig william gjorde hon med, för han ville sova med sin mamma. Micke bar in honom till sin säng men mitt i natten vaknade jag av att jag hade två barn i sängen, så det slutade med att jag sov i williams säng, och Micke i soffan :)

Tack Marie och Christian för en trevlig men dock kort kväll, och grattis till underverket!!! :)

Här följer några bilder från kvällen.



Här var barnklanen. De vuxna var också vackra, men de fastnade inte på bild, tyvärr..
Lägg märke till inredning i bakrunden. Mina busfrön till höger i bild.




Här har vi lite monster pinnar.


och lite bajspinnar....


...och lite dricka med en hand i. (den gick hem hos barnen, de skulle gärna
klämma och känna på handen..)




Maränger



En klo i taket... och massa spindelväv...Det var fullt med spindlar,
självlysande flugor osv i hela huset! Bra jobbat!




Vi besökte även kyrkogården. Tände ljus för de som gått vidare. Några alldeles för tidigt. Vi gick till pappas grav, sen till minneslunden och tände ljus för Mickes Mobror Tord som gick bort i somras, och till mickes mormor som gick bort i våras. Vi tänker på er. Det var så vackert i lunden. Kransen som lades på min pappas grav, valde William & Ludvig ut. Sen ska jag tillbaka någon dag och plantera lite. Men jag har helt enkelt inte orkat det än.
Dessa bilder som följer är till för att Ing-Marie ska få se va fint det var!
Pappas grav!


Bilder från den vackra minneslunden.
Den vackra minneslunden


De två närmast i bild är tillägnade  Mickes mormor & morbror



Söndag gick i kalasets tecken. Viktoria, brorsans dotter fyller 3 år om några dagar. Så i dag hade vi kalas för henne. Massa fina presenter fick hon. William hittade fort en kompis. Karins brorson. Tänk va lätt de finner varandra i den åldern. "Hej jag heter William,  Har du ett DS? ska vi spela" Ungefär så. Det är så enkelt när man är barn. Allt är enkelt! :) Det är inte lika enkelt att vänta barn som att vara barn, har jag iaf konstaterat. Karin hade iaf dukat upp med 100 sorters kakor, och tårtor och bullar. Jag tror jag ska gå på kalas hos Karin lite oftare. Här är Viktoria  på sitt 3 års kalas.




Fullt upp med alla saker :)





» tesse

vilka roliga korvar och roligt dekuration. ska nog bjuda mina pojkar på de där korvarna till lunch någon dag,=)

2011-11-12 // 09:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback