Helg i Gusum

I helgen tog vi  vårat pick och pack och åkte till Gusum. Jag behövde miljöombyte och mina barn älskar att åka dit, (till Mickes mamma) så det passade bra när de båda var lediga och vi hade pojkarna. Det är skönt att komma bort emellanåt. Jag vet inte vad det är där nere som gör att de så gärna vill vara där, för det finns ju inte direkt några leksaker och inte några barn som de brukar leka med heller. Nu har det ifs flyttat in en barnfamilj som granne, men de var inte hemma i helgen. Det var ett riktigt skitväder att åka bil i bara. Nu är ju mina pojkar rätt bra på att hitta på saker utan att ha leksaker. De byggde massa "fällor" (de har sett filmen ensam hemma) så massa bus och stoj blev det ändå. Tex åka på stolsdynor ner för trappan. Det såg livsfarligt ut. :) De är för söta.

På lördagen blev det att träffa Annelie och vi drog med henne till Norrköping (på fastande mage) för att glo på bebisgrejer. Hon och Micke gillar den vit-bruna vagnen bäst. Den är av skinn och kan lätt torkas av med en trasa. Sen så hade vi bara tänkt ha den på liggdelen, och någon annan färg när man byter till sittvagn senare. Själv så gillar den svartrosa mest. Hm... Vad tycker ni??? Om det står mellan dessa två?



Skriv gärna en kommentar!!!!



På söndagen åkte vi till en julmarknad och pojkarna fick varsin hundralapp av Bengt, och för dem blev det mest godis. Jag och Micke fick två presenter av hans mamma. Ett nyckelskåp, och en tavla med text.

Väl hemma lämnades barnen till stefan. Jag hämtade massa bebiskläder i huset, så nu har vi ungefär 8 papperskassar i vardagsrummet som jag ska gå igenom. Fast det är ända upp till åldern 1,5 år och det är ju inte så intresannt ännu :)

Förövrigt har jag mått bra hela helgen!! Men lite sämre idag. Förstår inte vart tröttheten kommer ifrån!


Sen vill jag bara dela av mig hur det såg ut i förra veckan. Micke jobbar dag- Simone morgonstressad-råkade snooza- barn ska till skola, förskola, de ska ha frukost, hund ska ut, rutor på bilen ska skrapas.... ibland blir man så glatt överaskad bara <3



<3 <3 <3 <3










Hej! Kikade in i din blogg när jag såg länken på fejan. :) Vilken himla gullig lapp!! Det är kärlek det! Jag tycker helt klart att svartrosa är finast av de två du visar. Den andra är helt ok, men jag gillar färg! Den svarta har lagom detaljer i rosa! :) kram

2011-11-21 // 21:55:59

hej jag tycker den vagnen med rosa va fin kram virre <3

2011-11-21 // 22:19:19
» Karin

Alltid svart :)

2011-11-21 // 22:27:28
» Petra

Jag tycker den svarta, det är nog mest praktiskt iaf :) kram

2011-11-21 // 23:01:12

Haha vilken klockren lapp! Han verkar vara en redig karl din sambo:)



Angående vagn så vill jag tipsa dig om Emmaljungas vagn med rörliga framhjul. Kommer inte ihåg vad den heter men det är såååååå skönt att slippa trycka ner handtaget så fort man ska svänga. Kolla på den iaf, hade jag varit i vagnköpartagen skulle jag lätt ha köpt en sån! Angående färgen så gillar jag nog den bruna bäst tror jag...Svårt dock!



Lycka till med allt



Kram Sandra

2011-11-22 // 07:29:22
» Erica

Åh vilken gullig lapp....den skulle ju få vem som helst att bli glad..=)



Angående vagn skulle jag nog säga den svart rosa om det är till en flicka..=) Men är man inte så hård på att rosa är tjejfärg så funkar den ändå...vitt är nog ganska opraktiskt..fast fint...=)

2011-11-22 // 20:24:31

Har sett många vita vagnar nu för tiden, tycker inte alls det är snyggt. Svart funkar alltid! :)

2011-12-02 // 17:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback