Barnvagnsträsket

Nu har vi hamnat i barnvagnsträsket. Det är otroligt vad det kostar med en ny vagn. Det blir dyrt för svärmor som är så rar så att hon sponsrar oss!!! Tack <3
Jag har ju alltid varit en brio-fantast och var säker på att det skulle bli en sån denna gången också, men nu har Vi spanat in en Emmaljunga City Cross istället. De har gått upp lite i pris sen sist (alla vagnar)!!  Micke har varit engagerad och läst på mer än vad jag själv gjort. Jag som tyckte att jag kunde allt om vagnar har blivit tillrättavisad av honom angående liggdel, babykorgar och mjukliftar, hårdliftar och you name it. Det är kul tycker jag! Idag var vi på babyproffsen. Det är så himla bra service där, så där kommer vi köpa vagnen. Samma vagnar, samma priser på andra ställen så då får det bli där man får bäst hjälp...!
Har kopierat en bild från http://www.emmaljunga.com och så här ser vagnen ut. Nu har vi inte riktigt bestämt färg ännu men den bruna är ett av våra val. Dock är det blommigt mönster på den, och tänk om det blir en pojke? Gör det något? Det är ju så kort tid.. Lämna tips under kommentarer om ni tycker att det stör eller inte! Det är ju inte hela vagnen, utan bara delar av sufletten.






Så här ser den ut sen som sittvagn, då ser man lite mer blommor...





Här är en likadan fast vit (vilket det inte blir för vitt är ju inte så praktiskt, men den är snygg!)




Sen ska vi införskaffa babyskydd också. Det som Ludvig hade blir tydligen för gammalt så det får kasseras efter att Malins flicka änvänt det klart. Det verkar som att de flesta nya babyskydd har en bas att klicka fast skyddet med nu för tiden. En bas som sitter fastkopplad i bilen, sen trycker man bara dit babyskyddet när det ska åkas bil. Nackdelen då är att barnet alltid sitter på samma plats. Man kan inte hålla på att flytta runt som med ett vanligt babyskydd.
Jag skulle ju inte ha fler barn, så nu har jag i princip inga babysaker kvar.. Det blir till  att börja om från början med allt! Skötbord har vi. Det är väl ungefär det! :)



Idag har varit en hemskt jobbig dag faktiskt...Vaknade och mådde fint! Jag känner mig så glad när jag vaknar och mår fint.. Men sen vid 11 tiden brjade jag må jätteilla. Åt en banan, och fick upp den lika fort. Sen blev det att åka till babyproffsen, man måste ju kämpa trots att man mår dåligt, eller hur? Men vi fick åka hem igen.. Sen lagade Micke jättegod mat, och den åkte tyvärr jo-jo i matstrupen, så det blev tack o godnatt. Sen sov jag tills barnen skulle hämtas.. Efter middagen har jag mått lite bättre igen.
Jag har nedräkning till vecka 23. Det var då jag slutade spy med Ludvig och William. Nu behöver det ju inte bli så den här gången, men det är det målsnöret jag suktar efter just nu, så att jag kan börja jobba igen och börja kunna njuta av graviditeten. Jag är så ledsen på mig själv att jag är så trött och mår så dåligt. Jag har större krav på mig själv än så här, och det rimmar dåligt att inte orka leva upp till sina krav.  Det skulle passat så bra att må bra nu.. för jag har inte gått upp något i vikt och känner mig mer rörlig än tidigare graviditeter. Jag vill kunna utnyttja det också! Men det finns väl nån mening att jag och toalettstolen ska vara bästa vänner i 9 månader. *bitter*

Nu väntar jag på att Carro ska komma hit. Hon har köpt med sig 2 par jeans till Ludvig från ullared! Spännande! Kul för honom att få lite nytt, han som bara äver hela tiden. Det blir ju lätt så med en storebror!

Nu ska jag natta barn...!




Om jag fått reda på att de skulle bli en tjej och inte skulle ha fler barn efter skulle jag kunna köpt den bruna. Men skulle jag inte veta vad de var för kön eller ha fler efter hade jag nog tänkt igenom lite noggrannare. Men tycker ni om den tycker jag inte de spelar nån större roll.

2011-11-17 // 20:02:57

Hej Simone! Roligt att följa din blogg, du skriver så bra och inlevelsefullt tycker jag. Hoppas verkligen att du snart slipper illamåendet, vet ingen som kämpar så som du...Apropå barnvagnarna, min favorit är den vita! Men den bruna är också ett fint val och inte tycker jag att blommorna gör något om det blir en pojke. Gå på er magkänsla! Önskar er allt gott! kram från Anna-Maria

2011-11-17 // 23:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback