Ännu en helg passerar förbi.

Tiden går fort, men ändå så himla långsamt. Nu har mina småhjärtan varit borta en hel vecka och idag kommer de tillbaka. William och Ludvig ska få börja på skridskoskola på farfars inititiv. Kul! Vet inte om det är första gången idag, eller nästa söndag, för jag får inte tag på Stefan. De ska väl bli bandyproffs som sin pappa- inte mig emot.

Min kompis Carin har varit i Ullared, och där hittade hon ett par varsina fina  termobyxor till mina grabbar!! Tack Carin, de ser jättefina ut. (bättre IRL än på bild)


Det blir fint med en färgklick för Ludvig som har svart jacka!


Dinah börjar känna sig som hemma igen. Just nu ligger hon utslagen på vardagsrums mattan. Hon är så söt, men jag blir samtidigt irriterad på henne för nåt bus hittar hon på varje gång man stänger dörren. Igår var jag bara ut till bilen och vände, så står hon och letar ätbara saker på diskbänken. Idag provade hon att ta sig in i primperan och ondasetron asken. Som tur var misslyckades hon!! Eller så kom hon på att hon inte var illamående och lät bli helt enkelt. Samtidigt som man blir arg, så kan man inte låta bli att små le. En labrabor är ju en labrador. De är väl kända för att äta lite vad som helst? eller?


Här ser hon ju helt oskyldig ut!

Sedan jag satt på Iphone skalet på telefonen, så blir det nån konstig reflextion när jag tar kort med blixten, därför blir bilderna så bleka. Trist tycker jag! Man kanske skulle klaga. Men skalet är väl gjort för Iphone 4 och inte för 4s. Så det blir väl inget.



Idag är det fars dag. Micke ska ju bli pappa, men har inte blivit firad idag. På nåt sätt ville jag det, för han är ju ändå pappa redan, oavsett vad som händer. Men nu blev det inget firande och sen åkte han och jobbade kväll. Gud vad han jobbar stackarn. I morgon blir det 6e dagen på rad.

Sänder även en tanke och massa kärlek till min pappa i himlen. Han lämnade oss alldeles för tidigt. Tänker på honom ofta, och det gör ont i mig att han aldrig hann  träffa sina barnbarn. Han frågade flera gånger om han inte skulle få bli morfar snart. Han var otroligt barnkär. Men jag var ju för ung för barn då kände jag. Runt 20 år. Nu har han snart 3 barnbarn,  och jag hoppas att han kan se dem, se hur fina de är!


Jag vill komma igång och jobba. Det är sååå tråkigt att gå hemma, samtidigt som jag uppenbarligen inte verkar orka annat.. Torsdag, fredag har jag mått som vanligt. I går Lördag var en hemsk dag. Jag mådde så illa så att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Idag har varit en hyfsad dag. Hoppas att det vänder nu!





I Fredags mådde jag så pass bra att det blev en Latte med Finaste Nina på Café SMAK. Vi hade jättetrevligt, och babblade nog på där i två tre timmar. Härligt med fina vänner!! Det var nog den första Latten sen jag blev gravid och illamående. Det smakade faktiskt bra. Till det åt jag en pecan-cheescake. Det känns som att det blir ett besök dit snart igen, för jag kan inte riktigt släppa att det var så gott! Sen frågade hon i kassan om jag ville ha glass till, men jag sa att jag ville ha GRÄDDE, Mycket grädde!!!! Då utbrast Nina, oj Simone, nu börjar jag känna igen dig när du är gravid, - att jag var sugen på grädde, för det är ett friskhetstecken från min sida.. Så vi får hålla tummarna! Jag vill ju bara bli bra nu!! Jag vill kunna jobba dessa två sista månaderna innan graviditetspenningen, annars kommer jag få krupp!

Nu får det nog bli en promenad med Dinah innan småhjärtana kommer <3 <3








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback