Två dagars jobb, 4 dagars illamående.

Denna veckan har det liksom vänt igen. Jag som mått så bra, har börjat må illa igen. Det är hemskt jobbigt och jag får ångest av att må illa.. Vill inte! Vill må bra ju! Har börjat med illamåendetabletter igen. Det har varit jobbigt att jobba, men det har gått, även om inte helt smärtfritt. Igår var jag så trött att jag somnade efter jobbet och sen la jag mig tidigt på kvällen. Illamående och trötthet. Men tack o lov har jag inte kräkts dessa dagar iaf...


Jag var hos barnmorskan idag, och det var första gången vi mätte magen och lyssnade på hjärtljud. Jag var lite över normalkurvan på storlek, men jag brukar ju vara stor när jag är gravid så jag var inte förvånad. Vågen visade totalt 2 kg plus sen graviditetens start.. Hb och Blodsocker låg fint, så inget extra järntillskott behövs. Blodtrycket låg ganska lågt, och det kan ju förklara varför jag känner mig mosig o lite yr. Hjärtljuden låg på 159 slag/minut, så det var bra. Lilla hjärtat jobbar för fullt där inne <3

Det känns kul att få bekräftelse från sin lilla bebis :) iform av att få höra hjärtljud och känna fosterrörelser.


Nu sitter resten av familjen och äter gröt o kvällsmacka, så jag ska göra dem sällskap!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback