Jul

Nu har jag haft ett litet juluppehåll här. Men julen har varit jättebra. Jag är så nöjd! Barnen fick så mycket fint, och det fick jag och Micke också.
Vi åkte ner mot Gusum dagen innan jul. Vi stannade till i Norrköping och köpte de sista julklapparna. Barnen hade inte sina bästa dagar, och vi var glada att vi fick ta en fika hos Wibom EN gång iaf ;) Tänkte nog att han slänger ut oss snart. Ludvig var helt otroligt jobbig. Men så fort vi satte oss i bilen igen så somnade han, så han var nog trött..

På julafton började barnen kika i fönstret långt innan tomten skulle komma. Men det gjorde ju också att William inte missade när tomten väl kom gåendes på uppfarten. Han delade ut de klappar som han hade med sig, sen lät han resten av klapparna under granen ligga kvar så att vi kunde dela ut dem efter att han gått vidare. Tomten fick sig ett glas whisky innan han gick som förtärdes med sugrör. Det tyckte väl barnen tog lite för lång tid, de vill ju öppna klapparna som var kvar, så de frågade om inte tomten skulle gå snart =)

Här är två julfina förväntansfulla killar!






Och här har vi självaste jultomten....













Och den fina granen ;)



Dagen efter mat...





Hm ser nu att jag inte fått nån annan än mina barn med på bild... Bra fotograf! Om nån av er i familjen har kort på flera än bara mina pojkar kan ni gärna mmsa dem så lägger jag in dem!



Väl hemma blev det frissan för grabbarna grus. De hamnade brevid Ludvigs förskolefröken. Stackarn, får inte ens gå till frissan  på sin lediga dag utan att ha barnen runt sig... haha! Det var fröken och mina pojkar på rad...

och så fick de färg i håret när de var klara. Förra gången fick William grön färg, och den gick inte bort på två månader.. Så denna gången fick han orange och tack o lov gick den att tvätta bort.





Vad gäller mig, så känns det som att jag blivit jättetung. Det är jobbigt att böja sig ner. Och jag tycker inte att jag får ner nån mat längre heller. Bara en liten portion gör att jag inte får plats i min kropp. Lungorna känns för små ;) Vissa nätter får jag sitta upp och sova för att det "rinner över" annars... usch!
Jag klarade mig från illamåendet hela julen iaf! Jag har ätit gott och njutit. Och sen har jag  lidit för att jag ätit för mycket. Men det var det värt. Jag har ju inte kunnat äta ordentligt sen augusti.
Sen så har jag börjat få en massa sammandragningar hela tiden. De gör ju inte ont så jag antar att de är okej! men de kommer i princip varje gång jag böjer mig ner, eller går ut bilen,  osv. Det var så länge sen jag var gravid så jag har nästan glömt! Ska lägga ut en magbild i morgon om jag kommer ihåg det, för det kan vara kul att se hur jag växer... (det lät illa)
Jag har börjat bli tröttare igen också. Skulle behöva sova middag varje dag, men idag har jag faktsikt klarat mig.
På det stora hela mår jag faktiskt helt okej! Det är inte så att jag klagar, om ni tror det, men det kan vara intressant för mig att läsa tillbaka sen också, och se vilken vecka som vad hände. På tal om veckor har jag gått in i vecka 27 nu, det går framåt, sakta men säkert. 13 veckor kvar då bara!!!! :) Det känns som att jag varit gravid i två evigheter.

nu kallar sängen....












Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback