Jobba!

Det går några dagar mellan bloggandet men jag känner att jag inte riktigt hinner. Jag ska försöka skärpa mig. Men det är mycket nu. Jag har ju arbetsprövat denna och förra veckan och det har gått bra. Nu gott folk har jag äran att berätta att i morgon börjar jag jobba "på riktigt" och får lön. Det känns kanon! Dock bara 50% men det är bättre än inget och en bra start. Det var över 3 månader sen jag jobbade sist. Härligt! Håll tummarna att det går bra nu, jag orkar inte fler bakslag. Nu har jag iaf inte spytt på över en vecka! Det är ju kanon. Jag mår illa, men har sluppit ta massa mediciner mot det.

Va trist det är när det är mörkt ute. Men Dinah måste ut ändå. Här följer några bilder på en mörk skogspromenad. Skönt att det är upplyst i skogen. Men min fantasifulla minsting har ju ändå mörkersyn säger han. Han behöver inga speciella glasögon utan ser bättre än alla andra i mörker och räddar oss från faror.











Igår hade vi lite pepparkaksbakande. Vi försökte oss på ett pepparkakshus men det sket sig. Det bara rasade ihop. Nästa år får vi använda lim i stället för sockerlag. Det var svårt! Men barnen fick till ett par stora hjärtan iaf och de ska hängas upp i deras fönster :) Ludvigs till vänster och Williams till höger!



De fick även välja varsin stake/stjärna i affären och Ludvig valde en Klar (skrik)blå, och den hade vi svårt att acceptera, men då skulle vi inte sagt att han fick välja om vi inte accepterade hans val, så vi fick svälja en gång och låta honom få den.. hehe.. vi kanske kan måla om den till nästa jul ;)
William valde tack o lov en stjärna på fot. Den var mer i min och Mickes smak.. :)
På denna bild ser den inte så hemsk ut som den är i dagsljus.. men men...barnen är nöjda så då är vi nöjda!





Så äntligen är alla adventssaker uppe!  Mys! Det känns så skönt. Undra varför jag drog ut på det? Jag hade ingen lust.. Men när barnen kom hem och tjatade blev det annat. Klart de ska få lite juligt <3 Det ska väl märkas att det snart är jul, även om vi inte har nån snö än?



Micke står nere i källaren för andra kvällen i rad och målar om bebisens spjälsäng. Ett par lager till, sen så blir den piff! Tänk! Vi ska få en BEBIS! Det är svårt att ta in, även om jag har två sen tidigare!




På tal om bebis så sparkas det och puffas rätt rejält nu. Jag kan tex känna var och hur den ligger. Idag har jag haft en rumpa uppåt :) Det blir lite verkligare då, när man känner den så väl. Här följer en bild på min mage.. Den är några dagar/en vecka gammal dock så jag är väl ännu större nu! Och på tal om stor, så har jag gått upp alla mina förlorade kilo, och ligger t o m på plussidan. 2 kg + !! Nu kan jag gärna stanna i vikt tycker jag. Jag har ingen lust att gå upp 26 kilo som jag gjorde med William. Men jag känner att sötsakerna lockar mer och mer.

Inte den bästa bilden, men något iaf!




Här kommer en cool bild på Dinah, så här kan det se ut i skogen. Hon älskar ju pinnar, men ibland försöker hon få med sig träd! observera att denna sitter fast.




...och här kommer två sötnosar till.....
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback